|
Od 18 maja nasze przedszkole jest znów otwarte dla dzieci, których rodzice muszą wrócić do pracy.
Z dziećmi w przedszkolu nauczyciele mają prowadzić zajęcia opiekuńczo- wychowawcze.
Od tego momentu nauczanie zdalne powinno zniknąć z naszej stronki. Ale my będziemy nadal
proponować WSZYSTKIM DZIECIOM, bez podziału na grupy wiekowe i miejsce ich pobytu
zajęcia dydaktyczne w formie ciekawych zabaw. Zapraszamy codziennie na zakładkę:
i zachęcamy do dalszego przesyłania zdjęć
( nawet jeśli o tym nie mówią) i poszukamy sposobów, by radzić sobie
Kiedy wiecie już jak wyglądają niektóre emocje stańcie przed lustrem i spróbujcie zrobić takie minki:
KĄCIK RODZICA :
EMOCJE
DZIECKA - PORADNIK NA CZAS PANDEMII
cz1
A teraz zadajcie zagadki rodzicom: Zgadnij jak sie czuję? EMOCJE DZIECKA - PORADNIK NA CZAS PANDEMII cz.2
*Kiedy jest nam wesoło nic nie trzeba zmieniać w naszym życiu, ale kiedy jest smutno?
Posłuchajcie wierszyka pt "Psie smutki" i powiedzcie co można zrobić aby piesek
się dłużej nie smucił?
*Gdy się na kogoś gniewamy to najlepiej porozmawiać i wyjaśnić co nam się nie podoba,
a później się z tą osobą pogodzić. Jak? Zatańczyć na przykład znany nam z przedszkola taniec
pt "Nie chcę Cię znać" a potem się mocno przytulić i przeprosić:-)
* Na takich, którzy ciągle grymaszą, złoszczą albo są beksami jak na przykład ta młoda dama:
z "Piosenki o beksie" są sposoby: "Zły humorek"
* Zdarza się, że się czegoś boimy. Mówi sie, że" Strach ma wielkie oczy". To znaczy, że
ze strachem można sobie poradzić, tylko trzeba poprosić kogoś dorosłego o pomoc.
Posłuchajcie opowiadania pt "Zły sen" a dowiecie się czego bał się Tomek i jak sobie
z tym poradził. Jeśli ktoś sie boi ciemności , to niech posłuchajcie wierszyka pt :
"Ciemnego pokoju nie trzeba się bać"
Ja dam Wam fajny pomysł na to, jak wykorzystać ciemny pokój do zabawy.
Można zrobić sobie TEATRZYK CIENI. Na przykład pt
Jeśli nie macie z czego zrobić kukiełek można wykorzysta własne dłonie
Propozycje zabaw:
Bajka o Domisiach pt "Maruda"
Bajka ze Stumilowego Lasu: "Samotny Tygrysek"
Opowiadanie: "Basia i kolega z Haiti"
Piosenka: " Jak czuje się miś?"
Nauka rysowania: "Jak narysować misia?"
Karty pracy:
zabawy plastyczne:
Porównajcie jak wyglądały instrumenty
dawniej i dziś
w różnych regionach świat instrumenty i melodia brzmią inaczej
w Afryce muzyka towarzyszy ludziom w życiu codziennym. Sami też potrafią wykonać instrumenty:
A tak brzmi muzyka z innych regionów świata:
A tu zobaczycie różne instrumenty i usłyszycie ich brzmienie: KĄCIK RODZICA : WSŁUCHAĆ SIĘ W CISZĘ
Gdzie jednocześnie można zobaczyć i usłyszeć wiele instrumentów? Oczywiście w filharmonii
Aby tyle ludzi mogło zagrać poprawnie muszą długo ćwiczyć pod kierunkiem dyrygenta.
Zapraszam was do wysłuchania mojego ulubionego pięknego utworu: "Bolero" kompozytora, który nazywał się
Maurice Ravel. Utwór zaczyna się spokojnie i cichutko. Po kolei możecie obejrzeć i posłuchać instrumenty,
które kolejno włączają się do grania . Na koniec gra juz 26instrumentów i brzmi to głośno, dostojnie i pięknie
Usiądźcie więc wygodnie i posłuchajcie:
Jeśli ktoś z was chciałby dobrze grać na prawdziwym instrumencie to musi wiedzieć, że trzeba
ćwiczyć codziennie długo i wytrwale. Wiele dzieci ma talent do gry na różnych instrumentach:
Do zapisywania muzyki służy pięciolinia. Na niej umieszcza się znaczki, które nazywają się nutami.
Jest to uniwersalny język , który rozumieją wszyscy na całym świecie:
a tak wygląda zapis nutowy Hymnu Polskiego:
Jeśli nie macie ochoty na długą i męczącą naukę albo nie macie takich instrumentów pod ręką,
to możecie zrobić sobie instrument sami na przykład taki:
rozwiąż zagadki:
zagadka 1 rozwiązanie zagadki
zagadka 2 rozwiązanie zagadki
zagadka 3 rozwiązanie zagadki
obejrzyj bajkę:
karty pracy:
pokoloruj:
grafomotoryka
Drodzy Rodzice !
Przed nami trzy ważne święta :
1Maja - ŚWIĘTO PRACY
2 Maja - ŚWIĘTO FLAGI
3 Maja - ŚWIĘTO KONSTYTUCJI
W tym tygodniu więc tematem wiodącym będzie nasza Ojczyzna.
Na początek spróbujmy ułożyć mapę Polski z puzzli:
Jak widzicie na mapie Polski jest wiele kolorów. Czy wiecie co one oznaczają? KĄCIK RODZICA : ZABAWY Z MAPĄ
zielony to niziny czyli płaskie tereny żółty to wyżyny czyli wzniesienia
od czerwonego do brązowego niebieski to jeziora, rzeki i morze
to coraz wyższe góry
Ten króciutki film pokazuje jak piękna jest Polska
Przypomnijmy teraz SYMBOLE NARODOWE naszego kraju:
Każdy Polak zna słowa wiersza: "Kto Ty jesteś"
Naucz się go i Ty:
Aktualnie w naszym kraju są 944 miasta. Najważniejszym miastem w każdym kraju
jest jego stolica. W Polsce to Warszawa. Inne ważne i znane miasta to Kraków,
Zakopane Toruń i Gdańsk. Przez wszystkie te miejscowości płynie rzeka Wisła.
Zaśpiewajmy piosenkę podróżując od gór do morza:
A jeśli chcesz wiedzieć gdzie na mapie Polski znajdują się Łaziska Górne zajrzyj tu:
Poznaj legendy: Lech, Czech i Rus
Karty pracy: Polska nr1
Grafomotoryka karta pracy 1
Drodzy Rodzice !
22 KWIECIEŃ ŚWIĘTO ZIEMII
W tym tygodniu Wasze Dziecko zdobędzie wiedzę o cyklu życia produktów i nauczy się
jak segregować śmieci. Dowie się jak dbać o środowisko, poćwiczy aktywne słuchanie poprzez
udostępnione słuchowiska, filmy i bajki. Rozwiąże zadania matematyczne, przeliczy, porówna
i uporządkuje zbiory, będzie doskonalić logiczne myślenie i spostrzegawczość
Dziecko będzie mogło wraz z Rodzicami przeprowadzić proste eksperymenty, nauczy się lub
posłucha kilku tematycznych piosenek.
Będzie również miało możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych, rozwiązania łamigłówek
i quizów związanych z dbałością o środowisko naturalne
ZAPRASZAM DO NAUKI I ZABAWY
Obejrzyj program telewizyjny:
Łamigłówki, zagadki, gry, kolorowanki:
Śpiewaj z nami:
Wykonaj prosty eksperyment z użyciem wody:
Ćwiczenia grafomotoryczne:
Drodzy Rodzice !
Tak długo jesteśmy zamknięci w domach, że zajrzymy w tym tygodniu do książek.
Codzienne czytanie dzieciom przynosi bardzo wiele korzyści na teraz i na przyszłość.
Więcej na ten temat przeczytacie Państwo w KĄCIKU RODZICA.
Poruszając temat książek dzieci mogą dowiedzieć się:
Jak powstaje papier?
skąd biorą sie książki?
Jak jest różnica pomiędzy księgarnią a biblioteką
Dzieci mogą porozmawiać o swoich ulubionych książkach
Mogą dowiedzieć sie o rodzajach książek ( encyklopedie, atlasy, poradniki, książki kucharskie itp)
poznać zawody związane z tworzeniem książek ( pisarz, grafik, redaktor, drukarz)
Mogą same stworzyć książkę
Poniższe propozycje pomogą
Państwu w realizacji tej tematyki:
obejrzyj filmiki z Rodzicami: Papier zrobiony jest z drzewa KWARANTANNA - DUŻA ZMIANA W ŻYCIU MAŁEGO PRZEDSZKOLAKA
Posłuchaj bajek: Złota Rybka
Dzieci z ulicy Awanturników - fragment
Bajki na obecne czasy:
Zabawy: Memory
Ćwiczenia graficzne: Karta pracy 1
kolorowanka online
Drodzy
Rodzice !
Tematem tego tygodnia jest Wielkanoc
Włączmy dziećmi do przygotowań przygotowania do Świąt Wielkanocnych.
Pracy jest przecież sporo: tworzy się i święci palmę, robi porządki, sieje rzeżuchę,
przystraja pomieszczenia, robi zakupy, przygotowuje potrawy, piecze mazurki i baby,
robi
kraszanki i pisanki, święci pokarmy.
Podczas rozmów i proponowanych zabaw dzieci poznają zwyczaje i obrzędy świąteczne
–
dowiedzą się, czym jest Niedziela Palmowa, Wielki Tydzień, Niedziela
Zmartwychwstania Pańskiego oraz jakie tradycje się z nimi łączą.
Rozmawiajmy o poście, święconce, dzieleniu się jajkiem i o lanym
poniedziałku.
Przygotujmy koszyk wielkanocny i sprawdźmy, co się w nim znajduje (malowane jajka
– kraszanki i pisanki, chleb, sól, chrzan, wędlina, wielkanocna babka, baranek wielkanocny
z czerwoną chorągwią), wytłumaczmy dzieciom, jakie znaczenie symboliczne mają
wymienione produkty.
Poniższe propozycje pomogą
Państwu w realizacji tej tematyki:
Wysłuchaj opowiadania Niedługo Wielkanoc
Zaśpiewaj piosenki: Wełniany baranek
Obejrzyj filmiki: Co wiesz o jajkach?
Zagraj w grę Wielkanocne memory
Pokoloruj Wielkanocny Zajączek
grafomotoryka karta pracy 1
Drodzy
Rodzice!
W tym tygodniu porozmawiajmy o wiosennych porządkach w ogrodzie.
Zrobimy to w nietypowy sposób bo z
pomocą naszej strony internetowej.
· Obserwując przyrodę, pokażmy dzieciom, jakie zmiany zachodzą na wiosnę
– przylatują ptaki, rosną wiosenne kwiaty, trawa, małe liście i
pączki na gałęziach, świeci słońce, niebo jest błękitne.
·
Opowiedzmy, jak zadbać o ogród i kwiaty po zimie – trzeba
poodkrywać rośliny, które były zabezpieczone przed mrozem i zgrabić liście
pozostałe po jesieni.
·
Zachęćmy dzieci, by również
po skończonej zabawie i nauce utrzymywały porządek.
·
.Żeby obserwować wzrost roślin i uczyć się je pielęgnować, załóżmy
uprawę rzeżuchy, cebuli albo fasoli.
·
W wolnym czasie możecie Państwo przeczytać dzieciom opowiadanie:
„Wiosenna narada” a następie sprawdzić, czy dzieci dostrzegły w utworze oznaki
wiosny .
·
W rozwijaniu wyobraźni, koncentracji i logicznego myślenia pomogą
wiosenne zagadki.
·
Nie zabraknie również piosenek, kolorowanek oraz filmów o
przyrodzie
pokoloruj
karta pracy nr 1