PLAC ZABAW 3 LATKA

                                                   tekst

tekst

 

                         

            

Od 18 maja nasze przedszkole jest znów otwarte dla dzieci, których rodzice muszą wrócić do pracy.

Z dziećmi  w przedszkolu nauczyciele mają prowadzić zajęcia opiekuńczo- wychowawcze.

Od tego momentu nauczanie zdalne powinno zniknąć z naszej stronki. Ale my będziemy nadal

proponować WSZYSTKIM DZIECIOM, bez podziału na grupy wiekowe i miejsce ich pobytu

zajęcia dydaktyczne w formie ciekawych zabaw. Zapraszamy codziennie na zakładkę:

                                                       tekst 

i zachęcamy do dalszego przesyłania zdjęć 

 

 DRODZY RODZICE

             Tematyka tygodnia to EMOCJE

                                 

W tym tygodniu porozmawiamy o wrażeniach i uczuciach. Dzieci nauczą się rozumieć

swoje emocje, mówić o nich i radzić sobie z nimi. Spróbują zastanowić się, w jakich

 sytuacjach są smutne, w jakich wesołe, a w jakich złe i dlaczego wszyscy przeżywamy

takie uczucia.  Spróbujemy rozpoznać nastrój w muzyce (wesoły, smutny) i wyrażać go tańcem.

Posłuchamy opowiadania:

Ø  Co się wydarzyło w Pluszątkowie Marii Rosińskiej

 i wierszy:

Ø  Gdy ci smutno... DominikiNiemiec

Ø  Przytul stracha – Małgorzaty Strzałkowskiej.

Postaramy się odgadywać, co i z jakich powodów odczuwają osoby przedstawione na zdjęciach:

                                            SMUTEK

      

                                            RADOŚĆ 

             

                                              ZŁOŚĆ 

      

                                                      STRACH 

        

ucząc się w ten sposób dostrzegania, rozpoznawania i określania emocji u innych.

Poznamy słowo empatia. Razem nauczymy się, jak radzić sobie ze smutkiem i jak można pocieszyć

 przyjaciela: powiedzieć coś miłego, przytulić. Porozmawiamy też o tym, czym jest strach, będziemy

 go odganiać rymowanką i śmiechem. Dzieci będą miały okazję wyrażać swój nastrój poprzez malowanie,

taniec i ruch. Spróbujemy pokazywać różne emocje za pomocą wyrazu twarzy i sposobu poruszania się.

Miłej zabawy:

                    rymowanka        - Przeganianie strachu

                    piosenki:            -  Emocje    

                                             -  Przygody Fenka – ZŁOŚĆ

                        filmy edukacyjne     - Centrum dowodzenia emocji

                                            -  Radość – emocje dla dzieci

                                                       -  Smutek - emocje dla dzieci

                                            -  Domisie: Strach ma wielkie oczy 

                                           - Miś Uszatek : Strach ma wielkie oczy 

                    Posłuchaj muzyki:    - smutnej

                                            - wesołej 

                          karty pracy           - karta pracy 1

                                                       - karta pracy 2 

                                                      - karta pracy 3

                                                     - - karta pracy 4 

                       zabawy plastyczne :  -   zabawa 1

                                                       -    zabaw 2 

                                                         - zabawa 3 

             DRODZY RODZICE

             Tematyka tygodnia to MUZYKOWANIE

 

                

 

W tym tygodniu porozmawiamy o MUZYCE, tej którą możemy sobie włączyć i tej, która nas otacza.

Posłuchamy muzyki poważnej w utworach Wojciecha Kilara w wykonaniu prawdziwej orkiestry:

·         POLONEZ – muzyka do filmu „Pan Tadeusz”,

·         WALC – muzyka do filmu „Trędowata”.

 Poznamy różne instrumenty, posłuchamy ich dźwięku w rzeczywistości.

Poznamy dźwięki wysokie i niskie, dzięki zabawom muzycznym.

Dowiemy co to jest ORKIESTRA

kim jest DYRYGENT

 i co to są NUTY.

Wysłuchamy wierszy:

Ø  Przedszkolna orkiestra – Agnieszki Frączek

Ø  Szumiący las – Doroty Gellner

 Nauczymy się słuchać muzyki, która nas otacza, posłuchamy:

- odgłosów lasu,

- wiatru, deszczu i burzy.

Posłuchamy i spróbujemy nauczyć się piosenki „O instrumentach”.

Spróbujemy wykonać HARFĘ z wykorzystaniem filmu instruktażowego.

Miłej zabawy:

   wysłuchaj wierszy: 

                      PRZEDSZKOLNA ORKIESTRA

                       SZUMIĄCY LAS 

                     KTO SIĘ BOI SMOKA 

    zaśpiewaj:   PIOSENKA O INSTRUMENTACH

   zabawy ruchowe: 

                      RYTMICZNA ROZGRZEWKA

                      DŹWIĘKI WYSOKIE I NISKIE

    wysłuchaj: 

                       ODGŁOSY 1 

                       ODGŁOSY 2 

                       ODGŁOSY 3 

   zapraszam do filharmonii:

                      POLONEZ – Wojciecha Kilara z filmu „Pan Tadeusz”

                      WALC – Wojciecha Kilara z filmu „Trędowata”

   praca plastyczna:

                       Jak wykonać HARFĘ

                       Jak zrobić GRZECHOTKĘ

 grafomotoryka

                      karta pracy 1

                      karta pracy 2

                      karta pracy 3

 

              DRODZY RODZICE

            Tematyka tygodnia to POLSKA TO NASZ DOM          

                 

W tym tygodniu podejmujemy tematykę dotyczącą Polski, ze względu na zbliżające się obchody  1 maja, 3 maja i 2 maja.

Będziemy rozmawiać o SYMBOLACH NARODOWYCH

                                           

Poznamy słowo OJCZYZNA, dowiemy się, że jesteśmy POLAKAMI i mówimy po polsku, że mieszkamy w POLSCE.

Poznamy historię naszego kraju. Nauczymy się HYMNU, dowiemy się w jaki sposób należy go śpiewać i słuchać.

Wysłuchamy wierszy:

- „Dom” – Anny Bernat,

- „Polak Mały”.

Spróbujemy nauczyć się piosenki „Jestem Polakiem”.

Dowiemy się, że WARSZAWA jest stolicą Polski. Wysłuchamy legendy „O Warsie i Sawie”.

Uświadomimy dzieciom, jak ważne jest dla człowieka posiadanie domu – rodziny.

Poniżej materiały do wykorzystania:

Obejrzyj filmy:

      

      

      

Wysłuchaj:

              HYMN POLSKI 

             JESTEM POLAKIEM 

              POLAK MAŁY 

              DOM 

Karty pracy:

              KARTA NR 1 

              KARTA NR 2 

              KARTA  NR 3 

Grafomotoryka:

              KARTA  NR 1 

              KARTA NR 2 

               

 

 

 

************************************************************************************************************************************ 

                     DRODZY RODZICE

Tematyka tygodnia to DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

                                              

           zaśpiewaj piosenki:

               

          posłuchaj wierszyków :

                                             Obiertnica 

                                            Robimy porządki

                                            Jak  żyć z przyrodą w zgodzie

                                            Co to jest przyroda? 

          wykonaj zadanie:

                                            posegreguj

                                          Multimedialne Przedszkole 

        Wykonaj prosty eksperyment z użyciem wody:

                                  Eksperyment

       Posłuchaj śpiewu ptaków:

                                  Śpiew wiosennych ptaków 

      Ćwiczenia grafomotoryczne:

                                 Karta pracy 1

                                 Karta pracy 2 

          *************************************************************************************************************************************    

                     DRODZY RODZICE

 

      Tematyka tygodnia to     TAJEMNICE KSIĄŻEK

                 

          

 

W tym tygodniu chciałabym abyśmy zachęcili dzieci do czytania książek.

Porozmawiamy na temat wierszy: "Moje książeczki."Kup mi mamo książeczkę"

Zachęćmy dzieci do zabaw związanych z książkami:

Proponuje przeczytać dzieciom:

Porozmawiajmy o różnorodności książek:

**************************************************************************************************************************************

                               DRODZY RODZICE

W bieżącym tygodniu porozmawiamy o WIELKANOCY

Przybliżmy naszym pociechom polskie zwyczaje związane z Wielkanocą,

Ø powiedzmy dlaczego obchodzimy takie święta ,

Ø jakie przedmioty są z nimi związane,

Ø przedstawmy symbolikę palmy, baranka, kurczaka, pisanki,

                                 

Wyjaśnijmy różnicę między pisanką, a kraszanką. Przybliżmy zwyczaj święcenia potraw;

 przy okazji porozmawiajmy o zawartości koszyka wielkanocnego.

Czas przygotowania pisanek, mazurków może być doskonałą okazją do poznania budowy JAJA.

Przygotujmy jajko sadzone – pięknie widać białko i żółtko, przygotujmy wspólnie jajecznicę

 – sprawdzimy czy da się połączyć białko z żółtkiem, a podczas pieczenia, pokażmy, że białko od żółtka da się też oddzielić.

Pozwólmy naszym pociechom współuczestniczyć w przygotowaniach do świąt.

Zachęcam do wspólnego dekorowania mieszkania, stołu. Angażujmy swoje dzieci w przygotowanie potraw.

 Pomalowane jajka, czy samodzielnie udekorowany mazurek, może nie będzie idealne, ale nasza pociecha

poczuje się, że jest kimś ważnym. Życzę dobrej zabawy.

 Poniżej propozycje do wykorzystania:

 wiersz  Na wielkanocnym stole

wiersz  Wielkanocny koszyczek

 kolorowanka nr1  koszyczek

kolorowanka nr 2  zajączek

kolorowanka nr 3   baranek

Piosenka     Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne  

 piosenka      Pisanki          

film             Domowe przedszkole  -Wielkanoc

 ćwiczenia gimnastyczne    Gimnastyka  Smyka     

grafomotoryka                  Karta pracy 1

                                         Karta pracy 2             

 

 

 

 

 

***************************************************************************************************************************************

Tematem bieżącego tygodnia jest WIOSNA.

Chciałabym abyście porozmawiali z dziećmi nt.

ü  pojawiających się na drzewach pączkach,

ü  o pierwszych kwiatach,

ü  powracających ptakach,

ü  wiosennych zwyczajach,

ü  zdrowym stylu życia.

Zachęcajcie dzieci do obserwowania przyrody, pozwólcie oglądać, dotykać wierzbowe gałązki – bazie,

opisujcie je : miękkie, miłe, delikatne, puszyste.

Uświadomcie dzieciom, że wyrazy takie jak : kotki, pączki (a także wiele innych), mają też inne znaczenie. Odnieście się do doświadczeń i wiedzy dzieci,

zachęćcie aby przypomniały sobie nasz przedszkolny bal, kiedy jadły pączki.

Pokażcie dzieciom ilustracje, zdjęcia lub rzeczywiste kwiaty:

          

             tulipany,                         krokusy,                           hiacynty           – porozmawiajcie o ich kolorystyce.

Na miarę możliwości, przedstawcie ptaki, ich odgłosy:

            

 

           skowronek,                           bocian,                   jaskółka.

Zachęćcie swoje pociechy do wykonania:

ü  postaci wiosny,

ü  kolorowych kwiatów z wykorzystaniem plasteliny, farb, rolek po papierze toaletowym,

ü  wspólnie przygotujcie pastę z twarożku i szczypiorku

Zachęcam do przeczytania i rozmowy o wierszach:

·       Kotki Marcowe – Joanny Kulmowej

·         A tulipan śpi – Danuty Gellner

·         Wiosna idzie – Ewy Szelburg – Zarębiny

Pamiętajmy, że ruch i właściwe odżywianie są ważne dla naszego zdrowia.

Dodatkowe propozycje do zajęć z dziećmi:

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw  - piosenka "Maszeruje wiosna"

https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk - - film "Jak hodować rzeżuchę"

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY - film o wiośnie

                                                                tulipany     -ćwiczenie grafomotoryczne

                                                               Wiosna       - kolorowanka